سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2


شاید بتوان گفت که مهمترین نگرانی کاربران اینترنت , مخصوصا در ایران در زمینه استفاده از تجارت الکترونیک مسائل امنیتی , اعتبار فروشنده , سرقت اطلاعات و سندیت این نوع تجارت برای دادگاه های بین المللی می باشد . که در ذیل برای کاهش این نوع نگرانی ها به ذکر توضیحاتی می پردازیم :

1-  همانند تجارت سنتی سعی گردد با شرکت هایی تجارت کنیم که برای ما شناخته شده بوده و اعتبار آن اثبات گردیده است .

2-   اعتبار سایت هایی که فروش خود را از طریق کارت های اعتباری انجام می دهند را می توان از چند طریق به دست اورد :

الف ) بایستی این سایت ها در سایت هایی که وظیفه تایید اعتبار شرکت های تجارت الکترونیک را بر عهده دارند ثبت نام کرده باشند . از جمله معروفترین این سایت ها سایت www.verisign.com می باشد که می تواند اعتبار شرکت هایی که در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت می کنند و قصد دریافت پول از طریق اینترنت را دارند تایید کند . برای این منظور بایستی آرم این شرکت به صورت   می باشد در سایت مورد نظر موجود باشد و علاوه بر آن می توان با مراجعه به خود سایت verisign  و در قسمت مشتریان فعلی این شرکت اعتبار شرکت و سایت مورد نظر و زمان پایان اعتبار را استعلام کرد .

3-  صفحاتی که از ما درخواست ورود اطلاعات مرتبط با کارت اعتباری را می دهند بایستی صفحات امنیتی باشند . که سرقت اطلاعات از آنها مشکل و در برخی موارد غیر ممکن است . نشانه صفحات امنیتی وجود یک قفل در پایین صفحات است . در هنگام ورود و خروج از این صفحات نیز اینترنت با پیغامی به ما هشدار می دهد .

4-  کلیه تبادل اطلاعات بین صفحات اینترنت از طریق روش های کدگذاری انجام می گردد و طی آن کلیه اطلاعات تبدیل به رمز شده و تنها کامپیوتر مقصد قادر به باز کردن و خواندن آن اطلاعات است و حتی در صورتیکه اطلاعات در بین راه سرقت گردند قابل فهم برای کسی نیست . بحث کدگذاری و رمز گشایی مبحث پیچیده ای است که به دلیل غیر کاربردی بودن از بیان آن در اینجا خودداری می کنیم .

5-  در صورتیکه پرداخت ها از طریق سیستم بانکی و یا کارت های اعتباری انجام گیرد برگه ها و اسناد بانکی به عنوان سند قابل ارائه به هر دادگاه داخلی و یا خارجی می باشد .

6-  مسائل حقوقی مربوط به شکایت ها و یا دعاوی احتمالی مانند تجارت سنتی از سوی دادگاه های ذیصلاح و یا اتاق بازرگانی بین الملل قابل بررسی و پیگیری می باشد .

7-  اگر به عنوان یک فروشنده می خواهید از تجارت الکترونیک استفاده کنید بهتر است از جدیدترین و بهترین سیستم های امنیتی استفاده کرده و وجود آنها را به اطلاع مشتریان خود برسانید و نگرانی آنها را از بابت مسائل امنیتی کم کنید .



  


برای اولین بار کتاب مقررات صادرات و واردات بصورت e-book از طریق وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. بدین منظور کتاب مزبور ، آئین نامه اجرایی و جداول پیوست آن ( تعرفه ها و حقوق ورودی کالاهای مختلف ) شامل آخرین تغییرات آنها از طریق این وب سایت قابل مشاهده است. بازرگانان می توانند به آدرس : www.tpo.ir/e-law مراجعه نمایند.
  


ا اینکه با توجه به مشکلات گفته شده انجام تجارت الکترونیک در ایران بسیار سخت و دشوار شده است و لی غیر ممکن نیست . با تمام تحریم های خارجی و کم لطفی های داخلی ، باز هم می توانیم سهم کوچکی از این تجارت بیکران را به کشور عزیزمون اختصاص دهیم . برای استفاده از تجارت الکترونیک در ایران و دور زدن مشکلات یک سری راهکارهایی وجود داره که سعی می کنم به مرور شما را با آنها آشنا کنم .

برای شروع اگر قصد ارسال پول از طریق کارت های اعتباری بین المللی را دارید و ایران تحت تحریم است می توانید از ? راهکار زیر استفاده کنید :

?-  شماره حساب ارزی فروشگاه اینترنتی را بگیرید و از طریق یکی از بانک ها پول را واریذ کنید .

?- از طریق اشخاص و یا سایت هایی که قبل از تحریم کارت اعتباری بین المللی دریافت کرده اند ، وجه خود را پرداخت کنید . سعی می کنم بعدا برخی از این سایت ها را بهتون معرفی کنم .

موفق باشید ، یادتون باشه که ایرانی می تواند .

 


  

پیام رسان
 

+ @};-

+ رسول خوبیها (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است در پی اهنانت دشمنان اسلام ، جنبش اینترنتی پیامیر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) راه اندازی شد از‌این‌رو،‌ از تمامی فعالان فضای مجازی دعوت می کنیم با قراردادن لوگوهای« جنبش اینترنتی پیامیر رحمت ( صلی الله علیه و آله و سلم) در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های خود

+ دوستان صبح یکی از افرادی که عاشقانه دوسش دارم عمل داره...کسی که خدا گفته بهشت زیره پاهاشه...از همتون التماس دعا دارم... :(

+ سلام به همه دوستای خوبم :) یه کاری رو دارم انجام میدم از همتون التماس دعا دارم. به سلامتی اون رفیقی که خدا هیچی بهش نداده به جز مرام و معرفت …

+ سلام به همگی خیلی وقته نیومدم به پیام رسان سر بزنم دلم برا همگی تنگ شده بود امشب یه شبه فوق العادس برام چون امروز وارده ارشد شدم 5 سال پیش یه همچین روزایی بود هرکی منو میدید می گفت لیسانستم به زور بگیری برات خوبه! حالا همونا هنوز لیسانسشونم نگرفتن!! قربونه همه کسایی که فکر می کردن هیچی نمیشیم فدای همتون

+ کوروش زادروزت گرامی باد <3 " <3 <3 " <3 " <3 <3 فرهاد بدرود اسطوره <3

+ سلام دوستان.میخوام بدونم بازدید وبلاگاتون چقدره؟بیشترین بازدید در روز ماله کیه؟؟

+ واقعا اگر نت نبود باید میمردیم.خوشحالم که دوستای خوبی مثه شماها دارم:) <3

+ دوستای گلم که فیس بوک دارن میتونن ادد کنن اگه دوس داشتن... آدرس:https://www.facebook.com/Mersad.SI

+ با سلام به دوستان خوبم.هرکس دوس داره با هم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم بهم درخواست بده.ممنونم از همگی.



مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
دسته بندی موضوعی

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ