سفارش تبلیغ
صبا ویژن



اینکوترمز 2010


مجموعه شرایط و اصطلاحات تجارت بین المللی موسوم به اینکوترمز که برای اولین بار در سال 1936 توسط اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) به جامعه بازرگانی جهان معرفی و ارایه شد، پس از 10 سال از اجرای آخرین تجدیدنظر آن یعنی اینکوترمز 2000 به ماههای پایانی خود نزدیک می شود و از ژانویه 2011 نسخه جدیدی از مقررات مذکور تحت عنوان اینکوترمز 2010 به اجرا گذاشته خواهد شد.
به جرأت می توان گفت که مهمترین رسالت و وظیفه مجموعه شرایط اصطلاحات بازرگانی بین المللی یا اینکوترمز ایجاد زبان مشترک بین بازرگانان و تجار و تعیین و تعریف حدود مسئولیت و وظایف خریدار و فروشنده، نحوه تقسیم هزینه ها و نقطه انتقال مسئولیت (ریسک) بین طرفین یک قرارداد تجاری در معاملات بین المللی است.
اینکوترمز 1936 در سالهای 1953، 1967، 1976، 1980، 1990 و 2000 متأثر از تحولات و تغییرات بنیادی در اصول تجارت بین المللی، تحول در مسایل حمل و نقل، تهیه اسناد، ظهور پدیده کانتینر در جابجایی کالا و استفاده از تبادل اطلاعات الکترونیکی گام به گام خود را با مسایل تجارت بین المللی به هنگام کرد.
در آخرین بازنگری اینکوترمز که روند بررسی کارشناسانه آن از سال 2006 در کمیسیون حقوق و رویه بازرگانی ICC در پاریس شروع شد، مسایلی از قبیل رعایت تشریفات ایمنی در حمل و نقل کالا که ناشی از اثرات عملیات تروریستی 11 سپتامبر است، تغییر در گروه بندی اصطلاحات اینکوترمز 2000 و کاهش تعداد اصطلاحات از 13 اصطلاح به 11 اصطلاح که به معرفی اصطلاحات DAT و DAP در اینکوترمز 2010 منجر شده و همچنین اشاره به استفاده از اصطلاحات اینکوترمز در تجارت محلی علاوه بر تجارت بین المللی و افزودن یادداشت راهنما در هر اصطلاح و اشاره روشن به هزینه های جابجایی کالا در پایانه های حمل و نقل (THC) و تأکید بر فروش زنجیره ای (String Sale) از جمله تغییرات و تحولات آن به شمار می رود.
اینکوترمز 2000 با تقسیم بندی 4 گانه اصطلاحات 13 گانه در گروه های E، F، C، D :


E EXW
F FAS, FCA, FOB
C CFR, CIF, CPT, CIP
D DAF, DES, DEQ, DDU, DDP

اینک جای خود را به تقسیم بندی دو گانه در اینکوترمز 2010 داده است:


هر نوع روش حمل: EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP
روش حمل دریایی: FAS, FOB, CFR, CIF


با توجه به تغییرات فوق مشخص می شود که اصطلاحات DAP و DAT جایگزین اصطلاحات DDU، DEQ، DES، DAF در اینکوترمز 2000 شده اند.


شاید مهمترین دلیل تغییر دسته بندی در اصطلاحات اینکوترمز را می توان عدم توجه خریداران و فروشندگان به استفاده مناسب از اصطلاحات حمل دریایی و درج آن در کلیه قراردادهای خود اعم از حمل دریایی و حمل با روش های مختلف از جمله حمل ترکیبی یا مرکب ذکر کرد.


منبع :


http://www.iccim.ir/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=14238:-2010--------2000&catid=493:--30--171



  

مرسدس
89/12/28:: 11:31 ع
(0)

شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
خلاصه ای از شرکت ها

سال تأسیس : 1924

کشور سازنده : آلمان

1-لوگوی مرسدس بنز ، نمایانگر هدف اولیه و شرکت برای ساخت موتورهای کوچک و قدرتمند است که قادر به سفر در خشکی،دریا و آسمان باشد.

2-تعدادی از تکنولوژی های پیشرفته صنعت خودرو سازی ،ابداع مرسدس بنز است،از جمله تزریق سوخت و ترمزهای ضد قفل.

3-گوتلیب دایملر ، یکی از موسسان شرکت مرسدس بنز،اولین تاکسی موتوریزه دنیا (مجهز به تاکسی متر) را در سال 1897 معرفی کرد.

مرسدس بنز

 

مرسدس بنز

SLR-Class

مرسدس بنز

مرسدس بنز

CLS-Class

مرسدس بنز

مرسدس بنز

SLK-Class

مرسدس بنز

مرسدس بنز

مرسدس بنز

ML-Class

مرسدس بنز

C-Avangaurde-Class


  

بورس
89/12/28:: 11:28 ع
(0)

؛ سال رکورد‌ها در بورس تهران

بورس > اخبار‌ بورس  - گروه بورس:
ارزش مبادلات بورس تهران در سال89 به میزان 3.3 میلیارددلار نسبت به سال 88 افزایش یافت.

به گزارش همشهری، سال 89 را می‌توان سال رکورد‌ها و سال جهش در بورس نامگذاری کرد؛ چرا که در این سال تمام نماگرهای بورس تهران از قبیل ارزش معاملات، حجم معاملات، شاخص بورس، گردش معاملات، تعداد دفعات معاملات، میزان بازده سرمایه‌گذاری و ارزش بورس تهران به‌طور پیاپی رکورد‌های جدید ثبت کردند که در طول تاریخ بورس بی‌سابقه بود.

بورس تهران در سال‌جاری برای نخستین بار وارد باشگاه 100 میلیارد دلاری‌های جهان شدو در آخرین روز معاملات سال‌جاری به رقم 108 میلیارد دلار رسید.ارزش بورس تهران فقط در طول 10 روز پایان سال نزدیک به 4 میلیارد دلار افزایش یافت. مسئولان بورس تهران امیدوارند این ارزش بورس در پایان سال 90 به 140 میلیارد دلار برسد. همچنین اطلاعات جدید نشان می‌دهد:

ارزش معاملات بورس که یکی از نماگر‌های مهم بازار است در سال 89 رکورد جدیدی به ثبت رسانده است و با3.3 میلیارد دلار رشد نسبت به سال گذشته به21.7میلیارد دلار رسید.

سهامداران بورس تهران در سال 88 معادل18.4 میلیارد دلار سهام دادوستد کرده بودند که این مقدار بیشترین میزان معاملات در طول تاریخ 44ساله بورس محسوب می‌شد اما این رکورد در سال 89 شکسته شد و ارزش معاملات برای نخستین‌بار به 21 میلیاردو 700میلیون دلار رسید.

شاخص قیمت بورس تهران هم در سال 89 برای نخستین بار از مرز 13 هزارو 882 واحد عبور کردو حتی در ابتدای اسفند ماه به 15 هزارو 500 واحد رسید.رکورد قبلی شاخص کل بورس تهران(شاخص قیمت) در 14مرداد ماه سال‌83 رقم‌خورده بود که شاخص برای نخستین بار از مرز 13 هزارو 882 واحد عبور کرد.اما این شاخص در روز 19 دی ماه سال‌89، از این مرز عبور کرد و در 25 اسفند ماه از مرز 16هزارو 195 واحد نیز عبور کرد و رکورد جدیدی به ثبت رساند.

کارشناسان معتقدند روند صعودی نماگر‌های بورس تهران در روز‌های پایانی سال 89 نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال آماده کردن خود برای سال 90 هستند و به‌نظر می‌رسد بورس تهران در سال 90 نیز بازده مناسبی نصیب سهامداران کند؛

به‌ویژه آنکه به‌نظر می‌رسد با اعمال سیاست کاهش نرخ سود بانکی در روز‌های پایانی سال‌جاری بخش زیادی از نقدینگی به سمت بورس سرازیر شود. از سوی دیگر اطلاعات جدید نشان می‌دهد بورس تهران در سال89 رکورد جدیدی در اقتصاد کشور به ثبت رسانده است؛ چرا که میزان بازده سرمایه‌گذاری دربازار سهام در این سال به 76 درصد رسید که در مقایسه با سایر بازار‌ها از قبیل ارز، طلا و مسکن بیشترین میزان بازده در کل اقتصاد ایران بوده است.

89؛ سال رکورد‌ها در بورس تهران

  

پیام رسان
 

+ @};-

+ رسول خوبیها (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است در پی اهنانت دشمنان اسلام ، جنبش اینترنتی پیامیر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) راه اندازی شد از‌این‌رو،‌ از تمامی فعالان فضای مجازی دعوت می کنیم با قراردادن لوگوهای« جنبش اینترنتی پیامیر رحمت ( صلی الله علیه و آله و سلم) در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های خود

+ دوستان صبح یکی از افرادی که عاشقانه دوسش دارم عمل داره...کسی که خدا گفته بهشت زیره پاهاشه...از همتون التماس دعا دارم... :(

+ سلام به همه دوستای خوبم :) یه کاری رو دارم انجام میدم از همتون التماس دعا دارم. به سلامتی اون رفیقی که خدا هیچی بهش نداده به جز مرام و معرفت …

+ سلام به همگی خیلی وقته نیومدم به پیام رسان سر بزنم دلم برا همگی تنگ شده بود امشب یه شبه فوق العادس برام چون امروز وارده ارشد شدم 5 سال پیش یه همچین روزایی بود هرکی منو میدید می گفت لیسانستم به زور بگیری برات خوبه! حالا همونا هنوز لیسانسشونم نگرفتن!! قربونه همه کسایی که فکر می کردن هیچی نمیشیم فدای همتون

+ کوروش زادروزت گرامی باد <3 " <3 <3 " <3 " <3 <3 فرهاد بدرود اسطوره <3

+ سلام دوستان.میخوام بدونم بازدید وبلاگاتون چقدره؟بیشترین بازدید در روز ماله کیه؟؟

+ واقعا اگر نت نبود باید میمردیم.خوشحالم که دوستای خوبی مثه شماها دارم:) <3

+ دوستای گلم که فیس بوک دارن میتونن ادد کنن اگه دوس داشتن... آدرس:https://www.facebook.com/Mersad.SI

+ با سلام به دوستان خوبم.هرکس دوس داره با هم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم بهم درخواست بده.ممنونم از همگی.



مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
دسته بندی موضوعی

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ