سفارش تبلیغ
صبا ویژن


غلبه تبلیغات آنلاین بر آگهی های کاغذی
به زودی حتی کاغذ هم به خاطرات می‌پیوندند. کسی نمی‌داند اما شاید روزی این صفحات دوست‌داشتنی تنها در گنجه وسایل قدیمی‌مان پیدا شوند. تبلیغات آنلاین به مجموع تبلیغاتی گفته می شود که در فضای مجازی اینترنت به گونه های مختلف ارایه می شود . این روزها تبلیغات اینترنتی یا آنلاین چنان پیشرفت نموده است که عنوان صنعت را به خود داده است.
آخرین تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آگهی‌های آنلاین امسال به دنبال رشد 35درصدی تا 6/11میلیارد دلار رسید.این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران بورس این رشد را تا 33درصد پیش‌بینی کرده بودند.

 

صنعت تبلیغات آنلاین در ایران

 

براساس آخرین گزارش یک موسسه تحقیقاتی ، حجم سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت تبلیغات آنلاین، در سال 2007 با رشد 24درصدی تا 5/14میلیارد‌دلار افزایش پیدا می‌کند. اما در ایران صنعت تبلیغات آنلاین حتی تدوین ؛ تعریف و پیاده سازی نشده است ؛ به عبارتی هنوز صاحبان شرکتهای تبلیغاتی ؛ تولیدکنندگان و حتی مصرف کنندگان با تبلیغات اینترنتی آشنایی ندارند و به قولی آن را جدی نمی گیرند این در حالی است که شاید بتوان گفت ؛ تنها راه برون رفت وبسایتها و امکان سوددهی وب سایتها و وبلاگها ؛ حرکت به سوی تبلیغات اینترنتی باشد . مقوله که می تواند با تزریق سرمایه وپشتیبانی قدرتمند فن آوری اطلاعات را رشد و ارتقا دهد . موضوعی که بر اکثر مدیران و گردانندگان وبسایتها روشن و مبرهن است اما هرگز راهی برای اجرایی شدن آن مطرح نشده است.
درحالی که در سطح اینترنت ؛ وبسایتهای ایرانی و فارسی زبان کارآمد و پربازدیدکننده ای وجوددارد اما گفته می شود اکثر آنها از جلب آگهی و تبلیغات عاجز مانده اند که نخستین دلیل این امر عدم وجود فرهنگ و تفکر تبلیغات آنلاین در سطوح مختلف جامعه است که این امر تنها به دست توانمندو کارآمددولتی و با حمایتهای تبلیغاتی امری است که هم برای مراکز و موسسات دولتی با صرفه بوده و از سویی باعث دوام و بقای حضور وبلاگها و وبسایتهای فارسی زبان به خصوص وبسایتهای تخصصی خواهد بود.

 

 

صنعت تبلیغات آنلاین در ایران

 

کارشناسان این موسسه پیش‌بینی کرده‌اند که در میان کشورهای سرتاسر دنیا، چین با در اختیار داشتن 50درصد کل سرمایه‌گذاری گهی‌های آنلاین بیشترین میزان رشد را در این صنعت دارد.
بعد از چین، انگلستان، فرانسه، استرالیا، کره‌جنوبی و ژاپن به ترتیب با رشد 4/46، 45، 6/42، 5/30 و 30درصد سرمایه‌گذاری در این بخش جایگاه‌های بعدی را به خودشان اختصاص داده‌اند. به‌طور کلی اما محققان معتقدند عوامل مختلفی در رشد و توسعه این صنعت موثرند که از میان این عوامل، موتورهای جست‌وجو و افزایش میزان استفاده کاربران از آنها اهمیت بیشتری دارند. براساس تحقیقات کارشناسان این موسسه ، وب‌سایت گوگل به عنوان پرطرفدارترین موتور جست‌وجو با در اختیار داشتن 70درصد بازار آگهی‌های آنلاین انگلستان، آلمان و ایتالیا شانس بیشتری برای سرمایه‌گذاری و جلب توجه شرکت‌ها و موسسات بزرگ را دارد.
این در حالی است موتور جست‌وجوی یاهو نتوانسته به چنین موفقیتی دست پیدا کند،‌ تا جایی که سهم این شرکت از بازار جهانی تبلیغات آنلاین از 11درصد در سال گذشته، امسال به 10درصد کاهش پیدا کرده است.

 

رقابت دنیای کاغذی و دنیای مجازی

 

به این ترتیب، آگهی‌ها هم به تدریج صفحات مجازی را به صفحات کاغذی روزنامه‌ها و مجلات ترجیح می‌دهند تا آنجا که براساس آمار سود خالص حاصل از تبلیغات آنلاین با رشد سالانه 67درصدی به 15/34میلیون دلار رسیده است. این رقم اما برای درآمد این صنعت در سطح جهان امسال با رشد 53درصدی، 31/109میلیون دلار را نشان می‌دهد.براساس آخرین آمار منتشر شده توسط موسسه سک، میزان تمایل به آگهی‌های چاپی تا 2درصد کاهش یافته، در حالی که این میزان برای آگهی‌های آنلاین با افزایش 42درصدی همراه بوده است.

 

بازار تبلیغات آنلاین
این جریان برای اولین‌بار در انگلستان اتفاق افتاده است. بازار تبلیغات آنلاین این کشور در سال گذشته با ارزشی در حدود 3/1میلیارد یورو بعد از آگهی‌های روزنامه‌ها، تلویزیون و تراکت‌ها در مقام چهارم قرار داشت، اما حالا با افزایش چشمگیر تعداد کاربران اینترنت در این کشور و گسترش میزان استفاده از خطوط اینترنت پرسرعت در شهر‌ها و حتی روستا‌های این کشور، این جریان بر خلاف جهت سال قبل جلو می‌رود.
براساس آمار تا پایان فصل اول سال 2006، حدود 11میلیون خانه در انگلستان به خطوط اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند و از این میان 70درصد کاربران به وب‌سایت‌های اجتماعی و خبری مراجعه می‌کنند.پیش‌بینی کارشناسان در این مورد نشان می‌دهد، این روند به سرعت در کشور‌های پیشرفته دنیا هم راه یافته و به زودی روزنامه و مجلات باید به داشتن آگهی‌ها در نسخه‌های اینترنتی خود بیشتر امیدوار باشند. به هر حال گسترش و رشد تکنولوژی در صنایع مختلف اجتناب‌ناپذیر است. این روزها نفوذ اینترنت در میان کاربران سرتاسر دنیا و افزایش تمایل آنها به استفاده و ثبت اطلاعات متفاوت در صفحات وب، فرصتی مناسب را برای صاحبان صنایع و مشاغل و شرکت‌های تولیدکننده کالاهای مختلف به وجود آورده است.
این جریان اما به تدریج مقدمات حضور صنعت بزرگ تبلیغات آنلاین را در فضای مجازی فراهم کرده است.صنعتی سودآور که با توسعه حجم سرمایه‌گذاری در آن، این روزها به یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌های دنیا تبدیل شده است.

منبع : وبلاگ فن آوری اطلاعات یزد

 


پیام رسان
 

+ @};-

+ رسول خوبیها (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است در پی اهنانت دشمنان اسلام ، جنبش اینترنتی پیامیر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) راه اندازی شد از‌این‌رو،‌ از تمامی فعالان فضای مجازی دعوت می کنیم با قراردادن لوگوهای« جنبش اینترنتی پیامیر رحمت ( صلی الله علیه و آله و سلم) در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های خود

+ دوستان صبح یکی از افرادی که عاشقانه دوسش دارم عمل داره...کسی که خدا گفته بهشت زیره پاهاشه...از همتون التماس دعا دارم... :(

+ سلام به همه دوستای خوبم :) یه کاری رو دارم انجام میدم از همتون التماس دعا دارم. به سلامتی اون رفیقی که خدا هیچی بهش نداده به جز مرام و معرفت …

+ سلام به همگی خیلی وقته نیومدم به پیام رسان سر بزنم دلم برا همگی تنگ شده بود امشب یه شبه فوق العادس برام چون امروز وارده ارشد شدم 5 سال پیش یه همچین روزایی بود هرکی منو میدید می گفت لیسانستم به زور بگیری برات خوبه! حالا همونا هنوز لیسانسشونم نگرفتن!! قربونه همه کسایی که فکر می کردن هیچی نمیشیم فدای همتون

+ کوروش زادروزت گرامی باد <3 " <3 <3 " <3 " <3 <3 فرهاد بدرود اسطوره <3

+ سلام دوستان.میخوام بدونم بازدید وبلاگاتون چقدره؟بیشترین بازدید در روز ماله کیه؟؟

+ واقعا اگر نت نبود باید میمردیم.خوشحالم که دوستای خوبی مثه شماها دارم:) <3

+ دوستای گلم که فیس بوک دارن میتونن ادد کنن اگه دوس داشتن... آدرس:https://www.facebook.com/Mersad.SI

+ با سلام به دوستان خوبم.هرکس دوس داره با هم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم بهم درخواست بده.ممنونم از همگی.



مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
دسته بندی موضوعی

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ