سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آموختن از افرادی که راه موفقیت را طی کرده‌اند، می‌تواند آموزشی ارزشمند باشد. در این یادداشت به شش مهارت اشاره شده که میلیونرهای خودساخته از آن بهره برده‌اند. ما نیز می‌توانیم با به کار بستن این مهارت‌ها قدم در مسیر موفقیت بگذاریم.


1. برای میلیاردر شدن، اولین کار تصمیم گیری است.

در دنیای تجارت قانونی به نام قانون فقر وجود دارد که اولین بار به قلم برایان تریسی نوشته شد :


قانون فقر : افراد فقیر، تنها به این دلیل ثروتمند نیستند زیرا تصمیم نگرفته اند ثروتمند شوند.


بله، واقعا هم اینچنین است. برای ثروتمند شدن و تبدیل به یک میلیاردر شدن باید فقط یکبار برای همیشه با خودتان اتمام حجت کنید، تصمیم نهایی را بگیرید.

اریک توماس، سخنران انگیزشی، زمانی که بی خانمان بود کنار یک رستوران لوکس خوابیده بود که مهمترین تصمیم زندگی اش را گرفت “اون موقع چنان قدرتمند با خودم عهد بستم که یک روز من هم میلیاردر خواهم شد و در این رستوران غذا خواهم خورد مانند دیگر افراد میلیاردر…” که تنها 2 سال بعد توانست اولین میلیون دلار خودش را از طریق فروش کتابش بدست آورد و پیروزی اش را در همان رستوران جشن بگیرد.


شما باید یکبار، فقط یکبار تصمیم خودتان را بگیرید، آیا میخواهید میلیاردر شوید یا نه؟ و بعد آنرا بر روی کاغذ بنویسید : “من یک میلیاردرم و ارزش من بیش از 100000000 میلیارد تومان است” و هر روز صبح با خود مرور کنید تا عمیقا وارد ضمیرناخودآگاهتان شود.


2. توانایی در تشخیص فرصت‌های سودآور


کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu) یک فعال کاروکسب مکزیکی است که کمک‌های بشردوستانه زیادی را نیز انجام می‌دهد. او در این باره می‌گوید: زمانی که بحرانی حادث می‌شود، بعضی‌ها بهتر می‌بییند که میدان را ترک کنند و اینجاست که ما وارد میدان می‌شویم.


باید یاد بگیریم که درها را برای استقبال از فرصت‌های سودآور باز نگه داریم و زمانی که این فرصت‌ها وارد شدند ریسک و منفعت آنها را بسنجیم. اگر کس دیگری از این فرصت بهره نمی‌برد ما باید به جلو گام برداریم و اگر همه به دنبال استفاده از این فرصت هستند باید ثابت کنیم که از دیگران بهتر هستیم.


3. تمرکز روی عمل و نه کلمات


دو صد گفته چون نیم کردار نیست. آندرو کارنگی با این عبارت موافق است و می‌گوید: هر چقدر سنم بالاتر می‌رود توجه کمتری به آنچه افراد می‌گویند، می‌کنم. فقط آنچه را انجام می‌دهند، می‌بینم.


باید این نکته را درک کنیم که یک برنامه کاروکسبی جذاب یا ارائه سرمایه‌گذاری چشم‌نواز اگر به مرحله اجرا نرسند هیچ ارزشی ندارند. مشتریان می‌خواهند اجرای بی‌نقص ارزش‌های محوری و رسالت شرکت شما را ببینند. هنگام جذب کارمندان نیز این فرمول را در ذهن داشته باشید. یک رزومه بی‌نقص الزاماً به معنای یک نیروی عالی نیست زیرا در مواردی دیده می‌شود که نیرو توانایی اجرای ایده‌ها و مقاصدش را ندارد.


4. حفظ چشم‌انداز روشنی برای موفقیت


تاجر موفق و ثروتمند هنگ کنگی، لی کیا شینگ که ثروتمندترین فرد در قاره آسیا است می‌گوید: چشم‌انداز مهم‌ترین نقطه قوت ما است. چشم‌انداز است که قرن‌ها ما را زنده و امیدوار به ادامه دادن نگه داشته است. چشم‌انداز به ما انگیزه می‌دهد که به آینده نگاه کنیم و به ناشناخته‌ها شکل دهیم.


هدف شما برای آینده چیست؟ آیا می‌خواهید محصول‌تان در قفسه بهترین فروشگاه‌های کشور باشد؟ آیا می‌خواهید برای جامعه خود فردی موفق باشید؟ در هر حال باید چشم‌انداز روشنی از هدف خود داشته باشیم و بدانیم که زمانی که به هدف‌مان رسیدیم قرار است چه کار کنیم.


5. عدم توقف یادگیری


کارآفرینانی که به نیاز یادگیری مستمر قائل نیستند، فرصت رشد را از خود و کاروکسب‌شان می‌گیرند. حتی اگر در مقطعی به درصدی از موفقیت دست پیدا کنیم باید بدانیم که افراد پیرامون‌مان (حتی آنهایی که به اندازه ما موفق نیستند) چیزهایی را می‌دانند که ما از آنها بی‌خبر هستیم.


به تجربه‌های دیگران گوش دهیم. از دستاوردها و شکست‌های آنها یاد بگیریم. الون ماسک، موسس پی‌پال، اسپیس اکس و تسلا موتورز می‌گوید: این بهترین پیشنهاد است. باید مدام به این فکر کنیم که چطور می‌توانیم کارها را بهتر انجام دهیم و روش‌های قبلی خود را به چالش بکشیم.


6. ناقص نگذاشتن کارها (پیگیری تا حصول نتیجه)


شاید ساده به نظر برسد اما خیلی از ما بدون آنکه خودمان بدانیم کارها را به تأخیر می‌اندازیم. مایکل بلومبرگ، کارآفرین، سرمایه‌گذار و شهردار سابق نیویورک می‌گوید: انجام کارها به طور تمام و کمال پایه موفقیت‌هایی است که شرکت من به آنها دست یافته است.


پیام رسان
 

+ @};-

+ رسول خوبیها (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه در آن است در پی اهنانت دشمنان اسلام ، جنبش اینترنتی پیامیر رحمت (صلی الله علیه و آله و سلم) راه اندازی شد از‌این‌رو،‌ از تمامی فعالان فضای مجازی دعوت می کنیم با قراردادن لوگوهای« جنبش اینترنتی پیامیر رحمت ( صلی الله علیه و آله و سلم) در پایگاه های اینترنتی و وبلاگ های خود

+ دوستان صبح یکی از افرادی که عاشقانه دوسش دارم عمل داره...کسی که خدا گفته بهشت زیره پاهاشه...از همتون التماس دعا دارم... :(

+ سلام به همه دوستای خوبم :) یه کاری رو دارم انجام میدم از همتون التماس دعا دارم. به سلامتی اون رفیقی که خدا هیچی بهش نداده به جز مرام و معرفت …

+ سلام به همگی خیلی وقته نیومدم به پیام رسان سر بزنم دلم برا همگی تنگ شده بود امشب یه شبه فوق العادس برام چون امروز وارده ارشد شدم 5 سال پیش یه همچین روزایی بود هرکی منو میدید می گفت لیسانستم به زور بگیری برات خوبه! حالا همونا هنوز لیسانسشونم نگرفتن!! قربونه همه کسایی که فکر می کردن هیچی نمیشیم فدای همتون

+ کوروش زادروزت گرامی باد <3 " <3 <3 " <3 " <3 <3 فرهاد بدرود اسطوره <3

+ سلام دوستان.میخوام بدونم بازدید وبلاگاتون چقدره؟بیشترین بازدید در روز ماله کیه؟؟

+ واقعا اگر نت نبود باید میمردیم.خوشحالم که دوستای خوبی مثه شماها دارم:) <3

+ دوستای گلم که فیس بوک دارن میتونن ادد کنن اگه دوس داشتن... آدرس:https://www.facebook.com/Mersad.SI

+ با سلام به دوستان خوبم.هرکس دوس داره با هم تبادل لینک داشته باشیم خوشحال میشم بهم درخواست بده.ممنونم از همگی.



مشخصات مدیر وبلاگ
لوگوی وبلاگ

بایگانی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
لینک‌های روزانه
صفحات اختصاصی
دسته بندی موضوعی

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ